12 mars 2009

Vilken dag!

Inatt fick jag sova hos Julia som var allmänt orolig och hostig. Låg på madrass på golvet brevid hennes säng. Det blev inte värst många timmars sömn... Jag bestämde mig att efter frukosten skulle jag tvätta fönster. Men icke. Felicia svimmar mitt framför mig när jag ska sätta på ett litet plåster (som hon för övrigt hatar att ha) Efter en stund när jag lugnat henne får jag i henne lite glass då jag tänkte att hon drabbats av blodsocker fall eller liknande eftersom hon inte äter så mycket nu på grund av förkylning. Jag ringde rådgivningen och de bad mig att åka till läkare eftersom hon bara är 3½ år. Jag ringer vårdcentralen och där kommer jag så klart inte in eftersom klockan redan är 10.30. (Häromdagen när en kompis var där var det 18före i kö 7.30 fast de inte öppnar förrän 8...) De ringde upp när sköterskan pratat med läkaren/ läkarna och sa att de tyckte jag skulle åka till Östra direkt. Ja vad gör jag... Ringde Mia, som (nästan) alltid ställer upp, bad henne att Julia och det gjorde hon. Tur var väl det för nere på Östra fick vi sitta. 5-5½ timmes väntan men jag måste säga att Felicia är duktig! De tog EKG, blodprov och det andra tester och som tur var hittade de inget fel på henne. Så jag hoppas bara att det var en engångsföreteelse.

En incident som jag GÄRNA hade varit utan var att när vi nästan är framme på Östra kräks Felicia i bilen... Vad gör man jag kunde inte stanna så kläder, bilbarnstol och hon var inte så trevliga att ta hand om. Tvättar som en idiot nu så jag hoppas att allt blir som vanligt i bilen sen...

Inte nog med de... Det har snöat här så det var 1-1½ dm när vi kom ut från sjukhuset. Det var inte så kul då jag fått ta av Felicia kläderna innan vi gick in så det blev ett par leggins och t-shirt för hennes del. Hon skrattade och tyckte det var kul, åtminstone till en början. Så kanska kan det bli skidor imorgon? Eller töar det bort?

Nej nu ska jag nog krypa till sängs då jag har ont i huvudet och känner mig helt slut efter en heldag utan mat. Hann inte med det innan vi åkte. Så det var tur att det bara var att värma när jag kom hem.

1 kommentar:

  1. Men usch detta lät inget kul...svimmar OCH spyr..usch lilla gumman då! har nu varit ute med zenta i en timme.i detta slaskväder! nu sover hon hos mej inatt men guuuug vad hon fäller hår!!! kraam.

    SvaraRadera