14 mars 2009

Taklampa

Idag har jag äntligen gjort min egna taklampa. Jag väntar nu på att allt ska torka så vi kan sätta upp den. Jag valde färgen turkos eftersom tapet, krukor och kuddar har just färgen turkos. Jag har även köpt färgen svart så att vi kan variera om vi tröttnar. det kanske blir för mycket med allt det turkosa? Vi får se...

Jag har inköpt pappersnöre och tapetklister, sedan rullat upp snöret på en pilatesboll för att sen stryka på med tapetklister. Tömmer sedan pilatesbollen på luft och drar ut den genom ett hål i själva lampan. Det är första gången jag gör en egen taklampa, så jag hoppas att detta blir bra.

4 kommentarer:

  1. Du är så pysslig, hade jag varit hälften vore jag glad./ Petra

    SvaraRadera
  2. ja denna lampa väntar jag att få se på bild.../Susanne.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle lägga upp den men jag har en dator som krånglar när de ska ladda upp. Jag slänger snart datan i havet...

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Jag vill också se en bild! Hoppas på att datorn slutar att trilskas med dig.:-)

    SvaraRadera