24 mars 2009

Bloggtorka

Det råder lite bloggtorka här hos mig... Kanske för att datorn bara krånglar så att den inte sätts på varje dag...

I alla fall, jag var och handlade lite igår medbarnen i Stenungsund Barnen behövde överdragsbyxor, fleecebyxor och ev. en jacka. Jag hittade ett par överdragsbyxor till Felicia, likadana som Julia har övertagit, trodde jag. Men när jag till slut hittade de som hon har så skulle jag byta de andra... Men hittar inte kvittot. Var la jag det? Stod i kassan, hade lämnat fram byxorna och det var samma kassörska som jag hade handlat av och jag var TVUNGEN att ha kvittot. Jag letar och letar och kommer på att Felicia fick hålla i kvittot när vi gick ifrån affären. Nu var det helt borta! Till slut efter några minuter då jag hunnit vända ut och in på alla kassar, skötväskan var urplockad, vagnen hade jag letat runt i och vänt ut och in på fickorna på min och Felicias jackor så frågar jag -Måste du verkligen ha kvittot? Hon säger att - Om jag inte vill byta så måste jag visa kvittot... SUCK! Jag frågar om jag kan få ett presentkort. -Ja fast vi brukar inte göra så, svarar hon. -Jo jag vet svarar jag surt. -Det fattar jag med... Alltså , jag hade handlat av denna person bara 45 minuter innan och hon känner igen mig för det sa hon. Men jag åkte därifrån med presentkort istället för pengar. Kan man inte titta tillbaka i datorn och hitta kvittot? Så mycket folk var det faktiskt inte igår...

Väl hemma igen var det middag och sen lekte vi innan kvällsmaten och sen börjar nattningen. Julia ville inte alls lägga sig igår så det blev sent för båda barnen. 1½ timme höll jag på med Julia... Sen fick jag äntligen sätta mig i soffan. Daniel är i Paris några dagar med jobbet så jag får ta nattningen själv några dagar. Det är så typsikt att det krånglar när man är själv...

2 kommentarer:

  1. Vilket fruktansvärt dåligt bemötande! Klart det finns i datorn! ALLT finns i datorn som kassan är kopplad till! Tom för tolv år sen då jag jobbade på H&M fanns allt i datorn. Och du hade ju tom handlat av henne mindre än en timme innan. Mållös...

    SvaraRadera
  2. Jo jag var rätt förbannad när jag gick därifrån... Men med två barn i hasorna så kunde jag inte riktigt bli arg där inne. Får då hade de fått veta vad jag verkligen tyckte.

    SvaraRadera