14 mars 2009

Melodifestivalen

Ja, då har årets final av melodifestival gått av stapeln... Inte blev det som jag trodde i alla fall. Jag måste säga att det var ett otroligt starkt startfält och jag hade flera favoriter. Jag tyckte absolut att det var rätt melodier som fick poäng men visst skrällde det till när svenska folket fick ge sina röster. Jag tycker att låten "La Voix" som vann var bra men är den verkligen så bra att man vill skicka den till Moskva? Jag hade hellre sett "Snälla snälla" med Caroline af Ugglas stå i Moskva istället. Den är mer udda och skulle kunna vinna där, faktiskt. Jag var helt emot "Snälla snälla" vid första deltävlingen men nu när jag har hört den en del så är den faktiskt riktigt bra. Ja så här är livet, fullt av överraskningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar