20 maj 2009

Systembolaget

Jag gjorde bort mig en aning på systembolaget idag. Trots att jag jobbat där så stod jag på mig för jag var säker på att JAG hade rätt. Jag sa att jag druckit ett vin som var vitt i helgen och jag kom inte på namnet men delar av namnet hade satt sig. Dessutom visste jag att det var spanskt... Vi letade i katalogen och i dataregistret men icke... När jag efter en ganska lång stund fått ge mig och hade hittat ett annat vin och står i kassan ser jag en annan längre fram i kön köpa just det vinet jag druckit. Det var rött. Hur kunde jag vara så dum! Jag hade ju inte druckit ett vitt vin i helgen... Jag kom på att vi ville ha vitt men hade inget hemma så det blev rött. Ja ja, de gjorde ett bra jobb och chefen på systembolaget i Kungälv skrattade åt mig.

Ett mycket prisvärt vin! Jag brukar inte köpa i denna prisklass men man ska INTE gå på priset alltid...

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=2718&Butik=0&SokStrangar=

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar