22 maj 2009

En händelserik torsdagskväll!

Igår grillade vi och åt på balkongen. Mycket trevligt! Efter en stund gick vi vidare till grannen som hade bett oss att komma ner till henne och några av hennes kompisar. Trevligt! Vi satt där hela kvällen och den blev minnesvärd! När vi hade käkat rabarberpaj och satt och småpratade skulle en av väninnorna in för att titta till sonen och upptäcker att dörren till sovrummet är låst! panik. Som tur var fick vi upp dörren med hjälp av en annan nyckel. Det som förbryllade oss var HUR dörren kunde låsa sig? Det är fortfarande ett stort frågetecken. Vi satt nämligen och pratade om andar och andra övernaturliga ting så det blev ju aningen läskigt.

En stund senare börjar Julia att gråta och jag går upp för att ge henne välling. (Vi har en baby-watcher, så därför hörde vi detta...) Efter att det var färdigt och jag suttit ner några minuter så börjar hon att hosta. Daniel ska gå upp och jag hittar inte nycklarna in... Jag letar i alla fickorna och börjar få smått panik då jag upptäcker att jag har dem i innerfickan. Skönt! Den enda som skulle kunna öppna var ju grannen i samma trappuppgång och jag tror att hon var hemma men som tur var behövdes inte hennes hjälp.

När Daniel gått och lagt sig och vi börjar smått frysa och det börjar regna så skriker grannens dotter. Vanligtvis brukar hon drömma en hel del men just igår kväll eller rättare sagt natt då klockan var runt 00.30 går hon in för att tittat till dottern. Då har hon spytt ner hela sig och sängen. Ja det var till att duscha henne och få sängen ren. Då valde jag efter en liten stund att avlägsna mig då klockan var mycket och att jag vill inte ha magsjukan hit (om det nu var det?)

En händelserik kväll? O ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar