09 maj 2009

A-kassan

Allstå.... Jag fattar inte! A-kassan kan ju inte var mänskliga eller?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5104256.ab

Jag har de få gånger jag varit arbetslös inte fått vidare bra hjälp från arbetsförmedlingen. Jag har skaffat ALLA(!) de jobb jag haft genom att jag kontaktat arbetsgivarna själv. Det är bästa sättet att skaffa jobb. Synd att det finns de som inte fattar det... Om man är i ett behov av ett jobb MÅSTE man se till att folk vet vem man är. Jag ska inte säga att det är enklare och framför allt inte i dessa tider men jag tror att det lönar sig att vara lite framåt och ta vara på de få chanser man får.

3 kommentarer:

  1. Vad gäller a-kassan kan jag bara säga att jag har aldrig stämplat en dag i hela mitt liv, har alltid haft jobb. Kanske inte alltid så roliga, men dock jobb som gett inkomst. Så jag håller med dig, man får vara aktiv och ordna själv!

    När du ska lägga till något på bloggen så går du in i layout och väljer HTML/JavaScript. Där klistrar du bara in koden som du kopierat. Tex räknare (klicka på min så kommer du till stället där jag hämtade den, så kopierar du koden du får och klistrar in).

    Samma sak gäller layout. Klicka uppe i mitt vänstra hörn så kommer du dit jag väljer mina layouter ifrån. Samma sak där, du kopierar koden och klistrar in den i HTML/JavaScript. Sen är det klart!:-)

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort som du skriver MEN sidan blir helvit istället... Men jag ska prova igen.

    SvaraRadera