03 april 2009

Fortsättning på skor...

Jag var inne i Kungälv för att införskaffa Felicia ett par gympaskor. Hittade en massa olika modeller och prislägen men fastnade till slut för två par som verkade bra. Försäljaren hjälpte mig för att se att det blev rätt storlek och så säger hon. -Dessa skorna Felicia är väl fina. Titta de blinkar när man går också! Jag vill verkligen inte ha skor på barnen som blinkar. Detta är så löjligt tycker jag men det tyckte inte Felicia. Så till slut efter många om och men så tog vi de som INTE blinkade... :-) En annnan sak som jag tänkte på var att färgerna för flickor var rosa och vitt (över lag). Inga röda eller med några andra roliga färger. Det mesta var i ljusa färger och så där puttinuttit... Killarnas skor var svarta, mörkgröna, grå orangea och jag så där mörka och trista. Varför görs det inte skor med roliga färger och motiv som både killar och tjejer kan ha??? Jag tycker att det är ok att killar har rosa om de vill ha det. Men när det BARA är rosa och ljust är det inte direkt praktiskt varken till tjejer eller killar. Tjejer sitter inte på en bänk och tittar när killarna kör Bobby car i leran eller rullar runt i sandlådan. Det gör mina tjejer också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar