19 februari 2009

Jag fortsätter

handla här på denna blogg och kan kanske få det att funka med den gamla så småningom. Jag har ju min goda vän Micke som kan detta med data. Kanske kan han hjälpa mig en dag. Tjänster och gentjänster...

Idag har jag storhandlat inför helgen. Vi får besök och det är alltid bra att ha mat hemma. Men tankspridd som jag var i morse glömde jag både telefon och minnesnotan... Jag glömde flera saker som jag skrivit på lappen. Jag brukar inte skriva det som man alltid köper (mjölk, yoghurt, smör, grönsaker m.m m.m) men det som jag var tvungen att köpa glömde jag förstås. Jag får åka och handla igen imorgon, trots att det är fredag. Hoppas det går fort, jag har ju självscanning så det brukar inte vara kö vid kassan i alla fall. Eftersom jag glömt telefonen så hade jag såklart missat samtal under den tiden jag var borta. De på mitt jobb hade ringt. Jag ringde upp och de hade velat att jag skulle jobba imorgon, men de hade fixat det ändå. Det hade varit kul att jobba en dag faktiskt. Jag har gjort det för någon månad sen då det var en planerad ledighet för en kollega. Men nu är det lättare då Daniel är hemma varje fredag så kan de ju i stort sett ringa in mig dagen innan eller till och med samma dag. De ringer nog igen om det behövs...

I eftermiddags tog jag och barnen pulkan och snowracern till den lilla backen vi har här där vi bor. Vi hade riktigt kul och det gick fort nerför. Julia hamnade en gång med ansiktet ner i snön och blev ledsen för några sekunder men sen var det full fart igen. När vi kom in skulle jag börja med maten och som vanligt på eftermiddagen dippar båda i humöret men jag löste det snabbt genom att ta fram en rulle med ritpapper och la över golvet. Julia tyckte det var superroligt!

Jag har en del att göra imorgon så vi får se om jag hinner med något här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar