08 juli 2009

Uppdatering

Ja det var ett tag sen och det är flera som undrar vart jag har tagit vägen... Men jag har haft fullt upp så därför får väl jag nu göra en uppdatering.


Första doppet i havet för i år tog jag i söndags. Skönt! Hade en trevlig dag ute i Lökeberg och barnen trivs ju som fiskarna i vattnet.

I måndags tog vi oss en tur till Liseberg och det var trevligt. Vi fick se lite av Charlotte Perelli så de hade repetition inför "Lotta på Liseberg" som går på Tv4 på måndagkvällarna. Hade gärna sett Sarah Down Finer också men henne missade vi. Lotta däremot kom fram på scenen en liten stund också tillsammans med Charlotte. Felicia och Julia åkte en del karuseller och var en aningen trötta när vi kom hem. Julia fick ju inte åka allt men ville så gärna. Här står hon och tittar på hur hon ska ta sig in till Felicia när hon åker "Hoppa grodorna"...






På tisdag eftermiddag tog en kompis med mig till hennes föräldrar för att plocka rabarber och fläderblommor då vi tänkt oss att göra lite saft. Barnen hade trevligt då det var en hel del smultron att äta och en hel drös med strutsar att titta på... Ja strutsar. Grannarna där har en strutsfarm och det var ju riktigt roligt att få mata dem med lite gräs. Barnen tittade storögt på strutsarna och Felicia undrade om de inte kunde flyga iväg ;-)






Idag har vi tagit det lugnt hemma på gården och nu ikväll kom det kompisar och hälsade på. Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar