14 juni 2009

Semestertripp


Jag och Daniel bestämde oss på torsdagkväll att det hade varit roligt attdra iväg och göra något. Nu när han ändå är hemma och är pappaledig på fredagarna. Snart är ju det slut... Tittade lite och hittade ett hotell i Helsingborg. Packade på fredag morgon och drog iväg. Det regnade så det var en bra dag att sitta i bilen. På fredag tittade vi lite i Helsingborg och käkade pizza på pizzeria Cleopatra. Där var jag och Daniel med goda vänner sommaren ´05 då jag var gravid med Felicia. Goda pizzor och trevlig personal!

På kvällen när vi kom tillbaka till hotellet hittade vi till poolen och bastun. Bastun var varm men det var däremot inte poolen. Till och med barnen huttrade... På kvällen kollade jag och Daniel på film innan vi somnade.

På morgonen åt vi en god hotellfrukost och checkade sen ut. Vårt nästa mål var Danmark. Åkte över till Helsingör för att inhandla lite "vuxendricka" som vi säger till barnen... Trevligt. Barnen hade roligt på båten och tyckte det var spännande.

Väl tillbaka i Sverige åkte vi vidare till Höganäs, Mölle och Kullaberg. Vi har varit där förut och det är ju så otroligt vackert! Det blåste rätt friskt och det blev en del fina bilder. Vi fikade och åkte sedan hemåt.



Det blev en trevlig resa med en hel del stopp på olika platser och det är väl tack vare att barnen är med. De är faktiskt riktigt duktiga båda två för det var inte mycket gnäll trots att det blev en del mil i bilen.
Väl hemma igen var barnen inte alls trötta då de hade sovit i bilen. Vi var då ute och de somnade inte förrän vid 23. Ändå var de pigga och glada idag.




Kullaberg. Naturreservat utanför Höganäs. Ett ställe att rekommendera! Jag och Daniel har varit där flera gånger och jag har varit där med mina föräldrar och syster för många år sedan. Kommer att åka hit igen, det vet jag.










1 kommentar: